Bpost – Thuisbegeleiding voor de basispostdiensten voor mensen met beperkte mobiliteit

Bpost biedt de dienst “AUB postbode” aan om personen met beperkte mobiliteit thuis te helpen met de basispostdiensten.

Tot nu toe werd deze kosteloze dienst verleend door middel van een briefje dat werd aangebracht op het raam van de persoon die beroep wou doen op de postbode voor het uitvoeren van één van  volgende basisdiensten:

  • Ophalen van reeds gefrankeerde post
  • Postzegels verkopen (prioritaire, niet prioritaire, Europese en niet Europese postzegels)
  • Aangetekende zendingen klaarmaken en versturen

Bpost moderniseert nu deze dienst om hem efficiënter en toegankelijker te maken voor alle betrokken gebruikers. Burgers met beperkte mobiliteit kunnen voortaan via twee nieuwe kanalen beroep doen op de dienst ‘AUB postbode’.

Het langskomen van de postbode kan worden aangevraagd via een formulier op de website van Bpost of door te bellen naar een nummer voorbehouden voor deze dienst. De burger geeft aan van welke dienst hij wenst gebruik te maken en de postbode wordt op de hoogte gebracht van het voorwerp van de aanvraag, zodat hij de juiste producten, zoals postzegels of een formulier voor een aangetekende zending zou kunnen  aanbieden tijdens zijn volgende ronde. Postzegels worden contant betaald.

Samengevat: burgers kunnen deze 2 kanalen gebruiken: